Garmin Explore | Synchronisatie instellen #Garmin toestellen synchroniseren #Garmin Cloudopslag

 Garmin Explore 

Synchronisatie instellen




Garmin Explore

Sinds enige tijd ontvangt mijn Garmin Zumo XT ook tracks van wandelingen en dat is natuurlijk niet handig. Zeker niet als je, net zoals ik, twee maal per dag een wandeling maakt en opslaat. Elke keer dat ik de Zumo XT via Garmin Explore (de cloud van Garmin) synchroniseerde kreeg ik alle tracks in lijst met sporen v.d. Zumo XT.

Mocht je nu het 'spoor' nu even bijster zijn, dan kun je mijn uitleg over het synchroniseren van routes en tracks nog eens rustig nalezen op mijn blog. In het artikel Tracks via Bluetooth importeren heb ik dit uitvoerig beschreven.

Gewijzigde synchronisatie

De oorzaak van deze onverklaarbare toevoeging van gewandelde tracks aan de routes en tracks voor m'n Zumo, ligt in de instellingen van Garmin Explore. Met grote mate van zekerheid heeft Garmin recent de instellingen gewijzigd en worden data in de cloud nu automatisch tussen de geregistreerde toestellen gesynchroniseerd. 

Zo kun je in de afbeelding zien dat ik momenteel drie toestellen geregistreerd heb die gebruik kunnen maken van de Garmin - cloud (Garmin Explore).

Na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat mijn Garmin smartwatch (Fenix 7X Solar) automatisch alle informatie deelt met o.a. Garmin Connect én een deel hiervan (in dit geval de gewandelde tracks) ook gesynchroniseerd wordt met Garmin Explore. Door deze instelling worden deze data bij een synchronisatie ook in de Garmin Zumo XT opgeslagen.

Dit kun je vermijden door de synchronisatie instellingen per toestel te wijzigen. Je kunt per toestel aangeven welke data gesynchroniseerd mogen/ moeten worden. Hiervoor moet je dan wel eerst Garmin Explore goed inrichten (verzamelingen aanmaken).

Ook dit is weer zo'n typisch gevalletje van Garmin ontwikkelingen. De techneuten bedenken iets, implementeren iets en de gebruikers mogen zelf uitzoeken hoe het werkt.   


Reacties