Ducati Multistrada V4S GT | 15.000 km beurt en wat extra #Ducati Multistrada V4S Grand Tour

Ducati Multistrada V4S GT 

15.000 km beurt


Ducati Multistrada V4S Grand Tour



1 jaar en 14.700 km

Toen ik vorige week een email van Ducati Motor Holding in m'n Postvak zag dacht ik nog dat het een van de velen was. Ducati is namelijk heel actief in de richting van Ducati-eigenaren. In dit geval was het een verzoek om een enquête in te vullen omdat ik inmiddels 1 jaar eigenaar/ gebruiker van een Ducati ben.
Hoezo, de tijd gaat snel?

Natuurlijk heb ik de enquête ingevuld en was ik zelf verbaasd over het gemak waarmee ik de scores op de diverse onderdelen kon invullen. De hoogste score was een 10 per onderdeel en die heb ik vaak gegeven. Soms een 9 en slechts op één onderdeel een onvoldoende: het brandstofverbruik. Daar maak ik geen geheim van, dat vind ik gewoon te hoog voor een motor uit 2024. Maar verder kan ik alleen maar schrijven dat ik een motor nog nooit zó hoog gewaardeerd heb. En hierbij zal ik maar meteen schrijven dat ik in de laatste 10 jaren echt geen minderwaardige of slechte motoren heb gehad.

Maar in die 10 jaren heb ik wel vrijwel elk jaar m'n motor ingeruild voor een nieuw of jonger model. Meestal werd ik dan medio oktober uiterlijk november nerveus en dan eindigde dat vrijwel altijd met de aankoop van een nieuwe motor. Dan werd de motor die ik had, meestal met zo'n 15.000 - 20.000 km op de teller, ingeruild. En vreemd genoeg heb ik dit jaar, deze drang helemaal niet gehad. In tegendeel, ik heb een setje valbeugels voor de motor besteld omdat ik hem graag langer wil houden!

Vandaag, donderdag 20 november, ben ik omstreeks 09.00 uur naar Affetto Ducati in Overasselt gereden. Het was precies 1 graad Celsius en de vrachtauto's verloren ijsplakken terwijl ik er achter of naast reed. Dus voldoende afstand houden. Het zonnetje scheen en hierdoor voelde de kou minder erg, mede door de handvat- en zadelverwarming. Maar toch was ik erg blij toen ik bij Affetto Ducati een warme kop koffie in m'n handen kreeg gedrukt.

De motor werd goed onderhanden genomen want naast de montage van de nieuwe valbeugels heb ik ook meteen de 15.000 km beurt laten uitvoeren. Het duurde dan ook zo'n twee uurtjes voordat de motor weer klaar stond en ik iets later bij 3 graden Celsius huiswaarts reed.

Na een afkoelperiode heb ik de motor netjes afgespoten want als er toch ergens zout was gestrooid, dan wil ik dat liever niet op de motor laten inwerken. Hierna mocht de motor, bij wijze van uitzondering in de garage staan. Niet omdat het koud was, maar omdat de auto voor reparatie bij de dealer staat. Hierdoor heb ik enkele dagen tijd om wat veranderingen aan te brengen. Maar dat kunnen jullie later lezen.

  



Reacties