Blog | Motorbescherming voor de Ducati MS V4S GT #motorbescherming

 Motorbescherming voor de Ducati Multistrada V4S GT




Motorbescherming

Vanochtend ben ik al vroeg op de motor gestapt en naar Affetto Ducati in Overasselt gereden. Daar had ik een afspraak voor het laten monteren van een mooie motor (cater) beschermer. 

SW-Motech

Al meerdere jaren (en dus ook op meerdere motoren) rij ik met een motor (of carter) beschermer op m'n motor. Dat heeft ermee te maken dat ik heel graag over vervuilde, besmeurde of gewoon slechte land- of boswegen rijd. En dan is het echt wel verstandig om je motor met motor (of cater) bescherming te voorzien. Dat geldt overigens ook voor de radiatoren die beschadigd kunnen raken. 

Bij de aflevering van m'n Ducati had ik al beschermers voor de radiatoren laten plaatsen, maar had ik nog geen motor (cater) beschermer laten installeren. De voornaamste reden hiertoe was de keuze.
Natuurlijk wilde ik het liefst een originele Ducati motorbeschermer, maar was die enkel in één kleur beschikbaar: metaal of aluminium kleurig. Deze kleur past namelijk bij vrijwel alle modellen. 

Alleen heeft mijn Ducati een afwijkende kleurstelling (helemaal mijn smaak) met overwegend grijs en zwarte kleuren. Hierbij past naar mijn mening geen metaal/ aluminium kleurige motorbeschermer.
Daarom heb ik even afgewacht of Ducati in 2025 ook andere kleuren beschikbaar zouden stellen. Dit is helaas niet gebeurd.

Na enig overleg kwam Pascal (sales bij Affetto Ducati) met het (alternatieve) voorstel om de zwarte uitvoering van SW-Motech te monteren. Nou, dat paste helemaal in het plaatje dat ik al in m'n hoofd had en heb ik enkel op de levering door de fabrikant moeten wachten.

Ducati wereldje 

Ik blijf het gewoon opmerkelijk en heel bijzonder vinden, dat Ducati wereldje.

Het begint al als je bij de dealer aankomt en het logo, de naam in grote witte letters met een ducatirode achergrond ziet. Het straalt gewoon iets uit.
En als je dan de toegangsdeur opent staan daar die prachtige motoren opgesteld en staat alles in het teken van dat ene motormerk.

Als je dan ook nog als een 'oude vriend' door het personeel ontvangen wordt, dan voel je je meteen welkom. En wat was ik ook vanochtend weer blij toen ik na die koude rit meteen een kop warme koffie in de handen kreeg gedrukt. 
En wie ik daar ook sprak, de eerste vraag was altijd dezelfde: "En hoe vind je de motor, ben je nog tevereden?". Gewoon oprechte belangstelling denk ik dan.

Bij elk bezoek heb ik natuurlijk met belangstelling naar de monteurs en de motoren in de werkplaats gekeken. Alles ziet er zo netjes uit, het lijkt bijna klinisch (in vergelijking met andere werkplaatsen die ik ooit gezien heb). 
Zelfs de motoren waaraan gewerkt wordt zien er altijd onberispelijk schoon uit.
Waarschijnlijk is mijn motor de meest vieze motor die de werkplaats ingerold wordt en waar ze aan moeten werken. Wellicht zal de monteur, nadat hij/ zij aan mijn motor heeft moeten werken, eerst douchen en dan schone werkkleding aantrekken? 😎



Oh ja, dan nu nog even wat foto's van de motorbescherming.




   


Reacties