MyRoute - app
Ondersteuning zakt door het ijs
Ondersteuning faalt
De ene dag lees je nog over de grootste (ontwikkel) plannen van de populaire MyRoute-app en nog geen dag later wordt je met de realiteit geconfronteerd. En dat is een verschil van dag en nacht.
Toen ik vorige week de meest recente nieuwsletter van MyRoute-app ontving en ik deze doorlas, gaf dit een mooi beeld voor de toekomst. Veel nieuwe plannen waaronder een nieuwe website en ga zo maar door. Dat is altijd mooi om te lezen!
De dag daarna wilde ik een van mijn routes in MyRoute-app (website) openen en bleef de pagina met al m'n opgeslagen routes leeg! De pagina bleef in het standje 'Laden' maar verder gebeurde er helemaal niets.
Grote schrik natuurlijk want stel je voor dat al je opgeslagen routes zomaar 'verdwenen zijn'. Het kan altijd ......
Ook de pagina met de opgeslagen tracks vertoonde hetzelfde beeld.
Natuurlijk heb ik meteen een ticket bij de ondersteuning aangemaakt en hierin mijn verhaal gedaan. Als oud-ICT Coördinator (tevens helpdesk) weet ik immers hoe dit werkt (of hoe het zou moeten werken).
Meteen ontving ik een automatische reply (gelukkig Engelstalig) want anders had ik het niet begrepen. Met dank voor mijn geduld.....
Een hele werkdag later nog steeds geen verandering in de status, dus heb ik wederom een ticket aangemaakt met het verzoek om het probleem snel te verhelpen omdat ik dagelijks met mijn routes moet werken.
Eenzelfde automatisch gegenereerde reply was de enige reactie.
Vanochtend heb ik met enige nieuwsgierigheid de website geopend in de hoop dat het probleem zou zijn verholpen. Maar helaas pindakaas....... hetzelfde probleem!
Ondertussen zijn er ruim 4 dagen oftewel zo'n 80 uren (downtime) verstreken en heb ik geen idee of en wanneer er actie ondernomen wordt bij de ondersteuning van MyRoute-app. En dat vind ik dan toch wel jammer.
Gelukkig heb ik al mijn motorroutes ook in databases op m'n eigen pc opgeslagen en ben ik deze niet kwijt. Maar hiervoor ben ik geen gebruiker van de MyRoute-app geworden. Als gebruiker mag ik toch verwachten dat een dergelijk probleem voortvarend wordt opgepakt.
Mijn welgemeende en vooral niet gevraagde advies is dan ook om bij alle toekomstplannen die er zijn, ook eens na te denken over de invulling van een goede gebruikersondersteuning. Ja, ontwikkelaars willen graag vooruit en nieuwe dingen maken, maar er zijn ook mensen nodig die de boel aan de gang houden. Techneuten die in staat zijn om gebruikers te ondersteunen bij problemen en die storingen snel kunnen oplossen. Daar kun je gebruikers écht blij mee maken!
Reacties
Een reactie posten