Garmin Express | Conflict met NVIDIA-app #Garmin Express error

 Garmin Express 

Conflict met NVIDIA-app




Conflict

Na de automatische update van Garmin Express naar versie 7.24.0.0 werkte deze enige dagen goed. Op enig moment merkte ik echter dat deze app (portal) minder stabiel werkte en had ik de verwachting dat er snel een update zou komen.

Instabiel

De verwachte update bleef echter uit en ben ik de werking van GE natuurlijk met meer aandacht gaan monitoren. Zo merkte ik dat updates voor de verschillende Garmin apparaten, die in het verleden altijd netjes aangegeven werden, niet meer getoond werden. Ik moest elke dag de toestellen met de PC verbinden om informatie hierover te krijgen. 

En opmerkelijk genoeg opende elke keer dat ik een (gekoppeld) Garmin toestel in GE aanklikte, de software van NVIDIA (videokaart) een schermpje met informatie. 
Je hoeft geen raketgeleerde of IT-specialist te zijn om hieruit te kunnen concluderen dat er een conflict was ontstaan tussen de software van Garmin Express en die van de NVIDIA-app.  

Schone installatie

Met dit nieuwe inzicht heb ik besloten om de bestaande GE-installatie volledig te verwijderen en heb ik een geheel nieuwe versie gedownload.
Na de installatie heb ik alle toestellen opnieuw in GE moeten invoeren (niet aanmelden bij Garmin), maar werkte GE wel weer zoals vanouds.
Ik zag dat voor veel toestellen updates beschikbaar waren, die voor de herinstallatie niet waren aangegeven!

Na enkele dagen met de 'schone installatie' gewerkt te hebben moet ik bekennen dat de schone installatie ook niet geheel zonder haperingen werkt. Het werkt wel een stuk beter, maar zo nu en dan wordt toch weer de NVIDIA-app geactiveerd en dan werkt GE niet goed!

Het blijft dus uitkijken met Garmin Express en is het handig om, zo nu en dan, je toestel fysiek (USB kabel) te koppelen.


Reacties