Motor Routes | de Limburg-België Route is vervallen

 De Limburg - België Route is VERVALLEN




Routes moet je beheren

Routes maken is leuk, routes publiceren en met anderen delen is ook leuk. Maar je moet routes ook onderhouden. En dat is het minst leuke deel in dit proces.

Toen ik in 2009 ben gestart met het maken en publiceren van routes waren er niet veel websites (portals) die dit ook deden. Het stond allemaal nog in de kinderschoenen en je kunt het absoluut niet meer vergelijken met de huidige tijd. Zo nu en dan kijk ik op het 'grote web' en ben ik verbijsterd door het massale aanbod van motorroutes. Waren het ooit de doelgerichte portals die motorroutes publiceerden, zo lijkt tegenwoordig iedereen die ook maar de geringste relatie met motorrijders heeft, routes te publiceren. 

Ik vraag mij dan ook regelmatig af wat kwaliteit van die routes is en of ze ooit gecontroleerd zijn. Het is immers héél eenvoudig om een route of een deel ervan van het internet te plukken en het na een minimale aanpassing als een nieuwe (zelfgemaakte/ eigen) route te publiceren. 

Voor zover de inleiding.

Ik probeer mijn routes zo goed mogelijk te onderhouden en daarom rij ik m'n eigen routes. Omdat het aantal routes best groot is, kan ik niet jaarlijks elke route rijden. Daarom ben ik afhankelijk van de informatie die ik van jullie krijg!

Laten vervallen 

Enkele dagen geleden heb ik dan ook weer een oudere route op m'n Zumo XT geladen en ben ik deze gereden.
Al snel na de start van de route kwam ik op een deel waar de infrastructuur aanzienlijk veranderd was. In België doet men niet zo moeilijk om een slecht geasfalteerde bosweg tot een onverharde weg (gravelweg) om te bouwen. Dat gaat sneller én is goedkoper. En dan past het ook nog mooi in het landschap!



Maar voor een motorroute die voor iedere motorrijder toegankelijk moet zijn, is dit natuurlijk geen ideale situatie.

En zo kwam ik tijdens het rijden van deze, overigens heel mooie route, toch wel de nodige 'uitdagingen' tegen. In de loop der jaren worden wegen afgesloten en aanpassingen uitgevoerd. En in dit geval was ik, na zo'n 45 minuten gereden te hebben, al tot de conclusie gekomen dat deze route eigenlijk volledig aangepast moet worden.

Zoals ik al schreef zijn er heel mooie delen in deze route, maar zijn er ook delen die gewoon niet meer kunnen. Daarom is het verbeteren van deze route geen echte optie, maar is het laten vervallen de beste keuze. De goede delen van deze route zal ik later weer in een nieuwe route gebruiken.




Het laten vervallen van een route is een onderdeel van het beheer van motorroutes. Uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel motorroutes je op je website, blog of portal publiceert, maar wat de kwaliteit van die routes is. Daarin kun je, naar mijn mening, onderscheidend zijn!

 


Reacties

  1. jammer ,soms veranderd er wat ,zelf heb ik een bucketlist gemaakt voor 2024 en er staan 14 Wiels ritten op mij lijstje, gelukkig zijn die andere ritten niet geschrapt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsjonge, dat is nogal een mooie bucketlist voor 2024!
      Ik hoop dat je van elke route zal genieten en ik zie je ervaringen dan ook graag terug bij de reacties.
      Alvast veel plezier gewenst.
      Groetjes, Wiel

      Verwijderen

Een reactie posten