Mijlpaal bereikt
100.000 views
Enkele dagen geleden was het zover en bereikte de teller van m'n blog het magische getal van 100.000 views. Voor mij een ongekend groot aantal omdat ik er simpelweg niet op gerekend had. Wie durft nu te bedenken dat een persoonlijk blog zoveel bezoekjes krijgt?
Na er een aantal nachtjes erover geslapen te hebben, heb ik besloten om jullie meer inzage in mijn persoonlijke drijfveren te geven voor het hebben (en onderhouden) van dit blog. Het zal jullie waarschijnlijk verrassen!
Even terug in de tijd
Toen ik in 2009 met m'n website hansenwebsites.nl ben gestart had ik meerdere doelen voor ogen. Zo wilde ik graag mijn kennis en informatie over navigatie delen, wilde ik mijn motorroutes delen en vond ik het gewoon erg leuk om zoveel mogelijk over het motorrijden te schrijven. In de jaren die volgden werden de onderwerpen dan ook steeds diverser en namen ook de commerciële invloeden toe. Ik wilde toen graag werkzaam zijn in de motorbranche en hoopte ook op meer naamsbekendheid. De website deed het boven verwachting goed want in de 12 jaren dat die online te bekijken was, werden ruim 31 miljoen hits geregistreerd. In het topjaar 2014 werden ruim 10,8 miljoen hits geregistreerd!
Toen ik in december 2020, geheel onverwacht een vrij ernstige vorm van tinnitus kreeg, ben ik direct met het motorrijden gestopt. Ik heb toen in twee weken tijd mijn motor en vrijwel al mijn spullen verkocht, in de overtuiging dat ik nooit meer zou kunnen motorrijden.
Natuurlijk ben ik toen ook gestopt met alle werkzaamheden die erop gericht waren om m'n website in de lucht te houden. Ik heb toen enkel nog een back-up van mijn website gemaakt en daarna heb ik ook de domeinnaam laten vervallen.
Dat was het einde van mijn website en mijn wensen om in de motorbranche werkzaam te kunnen zijn.
Mijn (persoonlijke) Blog
Toen ik na een jaarlijkse controle bij de audioloog het fantastische nieuws kreeg dat m'n gehoor stabiel (minder goed) was en dat ik mij geen zorgen over verslechtering hoefde te maken, was dat het signaal om het motorrijden weer op te pakken.
Omdat ik in het jaar dat de website niet meer online was, heel wat leuke en motiverende berichten had ontvangen, speelde ik ook weer met de gedachte om al m'n motorroutes (en informatie) op het web te publiceren. Ik wilde echter zelf niet meer programmeren (zoals ik dat bij m'n eigen website wel moest doen) en ook wilde ik het persoonlijker maken. Ik speelde met de gedachte om ook wat meer met fotografie (een andere hobby) te doen. En al zoekende kwam ik bij Google Blog uit. In december 2020 ben ik gestart met het inrichten en het vullen van dit Blog.
Het was best een moeilijke start omdat ik geen idee had hoe ik mijn persoonlijke Blog vorm moest geven of met welke content ik deze wilde vullen. Het is namelijk heel eenvoudig om gewoon wat te publiceren, om te vullen en er zelf blij van te worden. Maar dat was niet mijn uitgangspunt, mijn doelstelling. Ik wilde (en wil nog steeds) een Blog publiceren dat ook gelezen wordt. Een Blog waar je mensen mee kunt bereiken en dat ook feedback geeft. Anders wordt het alleen maar 'zenden'. En er zijn al genoeg 'zenders' actief.
Toen ik eenmaal door had hoe en wat ik precies wilde, sloeg het noodloot toe. Ik kreeg tijdens m'n motorvakantie in Frankrijk een hartinfarct en eenmaal thuis aangekomen bleek dat m'n aorta-hartklep vervangen moest worden. Het waren spannende weken tot ik geopereerd kon worden. En daarna startte de revalidatieperiode die 6 - 12 maanden zou gaan duren.
In de eerste maanden van die periode ben ik niet echt bezig geweest met mijn Blog, maar was alle focus gericht op overleven.
Toen de zwaarste periode achter de rug was, ben ik weer wat serieuzer aan de slag gegaan met dit Blog. Het werd zelfs een middel om mijn herstel te bespoedigen. In plaats van stil zitten omdat het fysiek niet kon, ging ik achter de pc zitten en probeerde ik content voor het Blog te maken. En het werkte!
Mijn fysieke herstel verliep dan ook meer dan spoedig en al snel kon ik weer motor rijden. Hierdoor kreeg ik natuurlijk ook weer meer energie en inspiratie om op het Blog te publiceren. Zo ben ik weer routes gaan rijden, heb ik deze gecontroleerd en verbeterd én heb ik ook weer nieuwe routes gemaakt.
Ook kreeg ik de mooie mogelijkheid om motorkleding te testen en hierover te schrijven. Dat zijn leuke dingen om te doen!
Helaas bleef mijn psychische herstel zwaar achter op het fysieke herstel en moest ik door mijn PTSS (Post Traumatisch Stress Stoornis) klachten naar een psychotherapeut. Voor de PTSS klachten was ik in 2014-2015 al in behandeling geweest en uitbehandeld. De bron van mijn PTSS klachten kwam voort uit mijn werkzaamheden bij de politie.
Mijn huidige psychotherapeute kwam na enkele sessies echter met een nieuwe en mij totaal onbekende oorzaak voor m'n 'normafwijkende gedrag'. Zij is gespecialiseerd in het werken met hoogbegaafde mensen en tot mijn grote verbazing, zeg maar aanvankelijke ontsteltenis, behoor ik ook tot die groep mensen. In Nederland (zeg maar de gehele bevolking) is een groep van circa 3-4% die men hoogbegaafd noemt. Nu denk je natuurlijk, net als ik, dat dit bijzonder intelligente mensen zijn. Overwegend scoren deze mensen ook wat hoger in de IQ testen, maar zijn er veel meer kenmerken die maken dat deze mensen 'anders' zijn. Hun verstand werkt op een andere wijze (ze denken niet lineair maar in verbindingen) waardoor ze heel snel informatie kunnen verwerken.
Veelal zijn ze hoog sensitief, zijn ze heel creatief, werken ze graag alleen, zijn ze onderzoekend, zijn ze ontdekkers en geen volgers, houden ze van afwisseling, moeten ze uitdagingen krijgen en hebben ze het vooral graag over de inhoud. Prietpraat, sociale praatjes over het weer of familie, dubbele agenda's en dat soort zaken vinden ze echt niet fijn. Ook missen ze bepaalde filters waardoor ze - tussen de gewone mensen - opvallen door bijvoorbeeld zwart-wit denken of heel direct te communiceren. Verwar hoogbegaafdheid echter niet met autisme!
Dit is de eerste keer dat ik deze informatie op deze wijze deel. Tot heden heb ik dit enkel met vertrouwde personen besproken, maar schaam ik mij er inmiddels niet meer voor. Ja, ik ben anders........
Het is voor mij ook een zoektocht, net als voor m'n lotgenoten. Het is namelijk helemaal niet leuk om hoogbegaafd te zijn als je je constant moet aanpassen. Want dat is wat vrijwel alle hoogbegaafde mensen moeten doen; je aanpassen zodat je niet opvalt. Want wie opvalt in Nederland, nou vul het zelf maar in. Terwijl je eigenlijk alleen jezelf wilt zijn, het beste uit je te halen, gewoon je leven leiden en ook gewoon gelukkig te zijn. Probeer als hoogbegaafde maar eens om een goede (betrouwbare) werkgever te vinden.
Waarom schrijf je dit nu in je Blog, wat moet ik ermee, zal je nu wel denken.
Ik wil deze informatie graag met jullie delen. Het is voor mij een eerste stap om positief te maken wat op dit moment nog beladen is. Ik wil er dus iets positiefs mee bereiken. Hoe en wat, dat weet ik nog niet.
Maar voorlopig wil ik graag nog even doorgaan met mijn Blog en wacht ik af wat de toekomst brengt.
Ik ben dan ook erg dankbaar voor alle aandacht die jullie mijn Blog hebben gegeven en hopelijk nog zullen geven!
Beste Wiel
BeantwoordenVerwijderenHopelijk kunnen we nog lang genieten van je prachtige blog Telkens een hoera als er iets nieuws op de blog staat Al veel bij geleerd van u Ik ben een gepensioneerde mooi weer rijder maar geniet van het rijden
Had wel graag slimmer geweest met de computer voor de GPS maar lukt
Zo ziet men dat toch veel mensen een rugzak moeten mee torsen
Het ga je goed Wiel en nog vele mooie rubrieken op de blog en veilige kilometers
Groetjes uit Bredene in West Vlaanderen Belgie
Dank voor je warme, positieve reactie.
Verwijderen