Garmin Zumo 595 - kaartupdate
Kaartupate NTU 2023.20
Vandaag gaf Garmin Express aan dat er nieuw kaartmateriaal beschikbaar was voor mijn Zumo 595.
Zoals je in de beschrijving kunt zien vraagt de volledige dekking van Europa inmiddels 9,29 GB vrije geheugenruimte van het toestel.
Onder normale omstandigheden hoef je je echter geen zorgen te maken voor een tekort aan geheugenruimte van het toestel.
Installeer je de kaart ook op je PC, vergeet dan niet om de installatieopties aan te passen (Computer en toestel).
Wellicht wil je ook het oude kaartmateriaal van je PC verwijderen. Dit moet je dan wel handmatig doen.
Bij een Windows PC zoek je in de verkenner het volgende pad:
Windows C:
ProgramData
Garmin
Maps
In Maps staan de mappen met de geïnstalleerde kaarten.
Klik met de rechter muisknop op de kaart die wilt verwijderen en klik dan op verwijderen.
Windows melding!
Als je het kaartmateriaal ook op je (Windows) PC installeert, dan kan het voorkomen dat je tijdens de installatie een melding krijgt.
Windows installer geeft aan dat een app wijzigingen wil aanbrengen op je pc. Dat is de installer van het kaartmateriaal en moet je hier toestemming voor geven. Anders wordt de installatie afgebroken
Foutmelding
Na de installatie op het toestel moest het nieuwe kaartmateriaal ook op mijn pc geïnstalleerd worden. Dat had ik vooraf ingesteld in Garmin Express en het proces startte automatisch. Na het verschijnen van de Windows Installer kreeg ik echter een foutmelding en stopte het proces. Ook nadat ik handmatig nieuwe pogingen had ondernomen bleef de foutmelding en werd het kaartmateriaal niet op mijn pc geïnstalleerd.
Hierop heb ik de Zumo losgekoppeld en de pc opnieuw opgestart.
Daarna heb ik de Zumo weer gekoppeld en heb ik de hele procedure opnieuw uitgevoerd. Dus gewoon gestart met het installeren van het kaartmateriaal op de Zumo. Hierna werd het kaartmateriaal wél op de pc geïnstalleerd.
Wellicht is er bij de eerste poging een storing ontstaan bij het installeren van het kaartmateriaal op de Zumo waardoor de procedure niet kon worden voortgezet.
Winterslaap
Mocht je het navigatietoestel langere tijd niet gebruikt hebben, dan is het handig om eerst de batterij op te laden en het toestel op te starten. Als het toestel normaal werkt kun je de update uitvoeren. Als er dan een storing ontstaat weet je in ieder geval dat het niet aan je navigatietoestel ligt!
Reacties
Een reactie posten