Blog | Visie van KTM CEO Stefan Pierer

 

Visie van KTM CEO Stefan Pierer


KTM BOSS DISMISSES ELECTRIC FOR MOTOGP AS FALLACY OF ‘UNEDUCATED POLITICIANS’



Stefan Pierer


Is niet alleen de CEO van KTM, maar o.a. ook nog de president van ACEM, dat staat voor de Association of Motorcycle Manufacturers. Een man die niet alleen KTM van de ondergang heeft weten te redden, maar die ook bekend staat om zijn brede, zakelijke visie.

 

Artikel op Visor.com


In een artikel op Visor.com las ik de visie van Stefan Pierer over de (mogelijk) toekomstige ontwikkelingen in de MotoGP. In dat artikel lees je dat hij een heel duidelijk mening en visie heeft over o.a. de ontwikkelingen voor 2- takt motoren. Die zullen naar zijn visie, vervangen worden door elektische motoren.

 As President of ACEM, I can say that, unlike the automotive industry, we have a clear global vision of where we are headed,” he told Speedweek. “We are assuming that with 48-volt electrics up to A1 class, that is 11 kilowatts or 15 hp, a lot will become electric in the next ten years, especially in Europe..........."


De moto3, moto2 en GP machines zullen met zekerheid niet vervangen worden door elektrisch motoren, maar door motoren die rijden op synthetische brandstoffen.


“The synthetic fuel is the solution, not the electric drive. Because this fuel is CO2-free. You also have to look at how many valuable raw materials are needed to manufacture an electric car compared to a conventional car. "


Goed nieuws voor 'petrol heads'


Voor mij klinkt deze visie als muziek in de oren. Niet dat ik tegen de ontwikkeling van e-motoren of h-motoren ben, integendeel. Maar ik koester deze uitspraak omdat hij getuigt van realiteitszin. Alles zal veranderen en er zal veel moeten veranderen, maar het moet (en kan) op een verantwoorde wijze.

We hoeven en we kunnen de bestaande wereld niet binnen een kabinetsperiode veranderen omwille van politieke of ideologische stromingen. Wat is er mis met SMART plannen?

Vooralsnog zie ik KTM, GasGas en Husqvarna dan ook nog mooie motoren bouwen en geen motoren die 400 kg wegen en door de accu's maar een beperkte radius hebben .

En dat de 'petrol heads' straks het mikpunt worden van alle klimaatredders, dat is geen vraag, maar realiteit. Dat is nu al realiteit door alle tijdelijke wegafsluitingen waarbij motorrijders worden buitengesloten......





Reacties