Garmin - Instabiele servers
Instabiele servers & gebrekkige ondersteuning
Update Garmin Express (7.6.0.0)
Mijn problemen met Garmin ondersteuning is eigenlijk gestart met de update van Garmin Express naar versie 7.6.0.0.
Direkt na de installatie van deze update merkte ik dat mijn toestellen niet meer herkend werden door Garmin Express. Soms lukte het wel door GE af te sluiten en daarna weer te activeren, maar op enig moment werkte ook dat niet meer.
Ik heb die automatische download van mijn PC verwijderd en via de website van Garmin een nieuw exemplaar (versie 7.6.0.0 ) geïnstalleerd.
De problemen met het niet herkennen van de toestellen was hiermee opgelost.
Kaartupdate City Navigator NTU 2022.10
Gisteren kreeg ik een melding via Garmin Express dat een kaartupdate beschikbaar was voor mijn Zumo 595. Zoals gebruikelijk heb ik deze kaartupdate op het toestel én op mijn PC laten installeren.
Garmin Express gaf vervolgens aan dat de update mislukt was.
Na controle zag ik dat het kaartmateriaal zowel op het toestel als op de PC geïnstalleerd waren. Alleen waren de ontgrendelcodes van het kaartmateriaal op de PC niet geïnstalleerd en hierdoor kon ik deze niet gebruiken.
Ik heb vervolgens op verschillende wijzen geprobeerd om toch het volledige kaartmateriaal via Garmin Express op mijn PC te installeren. Geen van deze pogingen is gelukt.
Garmin Express vs. 7.5.0.0
Om de proef op te som te nemen, stel de problemen werden door mijn PC veroorzaakt, heb ik een nieuwe versie van Garmin Express op mijn notebook geïnstalleerd. Ik bezocht de officiële website van Garmin en tot mijn grote verbazing was het alleen mogelijk om versie 7.5.0.0 te downloaden en te installeren. Versie 7.6.0.0 was niet beschikbaar. Mogelijk heeft Garmin deze al beblokkeerd om meer narigheid te voorkomen?
Nadat ik GE versie 7.5.0.0 op m'n notebook had geïnstalleerd heb ik ook mijn Zumo 595 weer netjes geregistreerd.
Garmin Express gaf aan dat ik het kaartmateriaal (NTU 2022.10) ook op mijn notebook kon installeren en dat heb ik gedaan.
Bij deze installatie wel wat langer moeten wachten voordat de activatiecodes klaar waren, maar uiteindelijk is alles goed werkend geïnstalleerd!
Naar mijn onderbuikgevoel worden de problemen dan ook door GE versie 7.6.0.0 veroorzaakt, heeft deze software er in ieder geval mee te maken.
Geen mogelijkheid om toestel te registreren
Ik bedacht dus dat ik Garmin Express vs. 7.6.0.0 van mijn PC zou verwijderen en deze te vervangen door versie 7.5.0.0. Wellicht zou ik dan ook het kaartmateriaal van NTU 2022.10, zoals gebruikelijke, kunnen installeren. Het was immers ook op de notebook gelukt.
Zo gezegd, zo gedaan en ongeveer 30 minuten later had ik mijn PC opgeschoond en GE versie 7.5.0.0 geïnstalleerd.
Na de installatie wilde ik mijn Zumo 595 (en de andere toestellen) natuurlijk registreren om zo de updates te kunnen downloaden.
Maar helaas kreeg ik direct na het openen van GE en het koppelen van mijn Zumo 595, de melding dat ik deze niet kon registreren ivm. serverproblemen bij Garmin.
En ondanks vele, vele pogingen is het mij - tot het moment van schrijven van dit stukje - nog niet gelukt om mijn toestellen bij Garmin te registreren.
Dus ook geen enkele vorm van ondersteuning!
Het lijkt wel alsof Garmin weer terug valt in oud gedrag.......
Reacties
Een reactie posten